معرفی کتاب هری پاتر و سنگ جادو

کتاب هری پاتر و سنگ جادو نوشته‌ی جی. کی. رولینگ، شما را با خود به دنیای هیجان‌انگیز جادوگری می‌برد و در پی آن داستان خارق‌العاده زندگی نوجوانی به نام هری پاتر را روایت می‌کند که تا مدت‌ها ذهن شما را درگیر خود می‌کند. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در طول تاریخ است.

خلاصه‌ی کتاب هری پاتر و سنگ جادو (Harry Potter and the Philosopher's Stone):

شخصیت اصلی این داستان مهیج و شگفت‌انگیز، نوجوان سیزده ساله‌ای به نام هری پاتر نام دارد که در نوجوانی متوجه شده است که به این دنیا تعلق ندارد. او برای دستیابی به دنیای تازه‌ی خود به مشکلات پیچیده و دشواری برخورد می‌کند. پس از مدتی او متوجه می‌شود پدر و مادرش در تصادف نمرده‌اند، بلکه توسط جادوگری به اسم ولدمورت کشته شده‌اند. سپس موفق می‌شود در مدرسه‌‌ای به نام هاگوارتز قبول شود. او در مدرسه با دوستان و معلمان جدیدی آشنا می‌شود. سرانجام سنگی شگفت‌انگیز و زیبا را پیدا می‌کند که پس از یافتنش مشکلات زیادی برایش به وجود می‌آید.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هری پاتر:

هری پاتر و سنگ جادو، نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های هری پاتر است که ژانر فانتزی و تخیلی را دربردارد. این ژانر یکی از ژانرهای پرطرفدار و محبوب در میان گروه‌های سنی مختلف، مخصوصا جوانان است. مجموعه کتاب‌‌های هری پاتر از مشهورترین آن‌ها به حساب می‌آید. این مجموعه داستان به روایت ماجراهای جادوگری نوجوان به اسم هری پاتر به همراه نزدیک‌ترین و صمیمی‌ترین دوستانش، به نام‌های رون ویزلی و هرمیون گرنجر، در مدرسه‌ی علوم و فنون جادوگری هاگوارتز می‌پردازد. هری پاتر می‌کوشد که جادوگر سیاه را شکست بدهد.

جی. کی. رولینگ (J. K. Rowling) این شاهکار درخشان را با نثری هیجان‌انگیز، روان و ملموس نوشته است تا مفاهیم خیر و شر و ارزش‌هایی مانند شجاعت، عشق و وفاداری را برای شما به تصویر بکشد. کریس کلمبوس کارگردان باتجربه و برجسته آمریکایی در سال 2001 میلادی، فیلمی به اقتباس از این کتاب و با همین عنوان ساخت که بسیار مورد توجه مخاطبین قرار گرفت.

خالق هری پاتر، جی. کی. رولینگ را بیشتر بشناسیم:

جی. کی. رولینگ نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش و برجسته‌ی تاریخ است که در سال 1965 در انگلستان چشم به جهان گشود. او عمدهٔ شهرتش را برای نگارش مجموعه داستان‌های هری پاتر کسب کرده است. این مجموعه‌ی داستانی به 65 زبان و تقریبا در 450 میلیون نسخه به چاپ رسیده است. کتاب‌های هری پاتر یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند.

او دوران کودکی خوبی را سپری کرد. پس از اخذ مدرک کارشناسی خود در رشته‌ی ادبیات فرانسه، از دانشگاهی معتبر، به عنوان مترجم و منشی در سازمان عفو بین‌الملل فعالیت کرد. چند سال بعد با روزنامه‌نگاری پرتغالی ازدواج کرد اما زندگی مشترکش چندان دوامی نیاورد و همراه با دخترش به ادینبرو اسکاتلند مهاجرت کرد. او در برهه‌ای از زندگی‌اش دچار افسردگی شدید شد و سلامت روحی و روانی‌اش آسیب دید و چندین مرتبه دست به خودکشی زد. او زندگی سخت و دشواری داشت و برای رهایی از آن دست به نوشتن کتاب هری پاتر زد و اکنون یکی از مشهورترین و ثروتمندترین زنان جهان است.

منبع: کتابراه